Sydställningar växer tillsammans med Bröderna Birgerssons Bygg i Jönköping

Sydställningar i Sölvesborg har idag, 2 maj 2018, förvärvat Bröderna Birgerssons Bygg AB med 22 anställda. Förvärvet öppnar upp för en etablering i Jönköping och Småland med omnejd tillsammans med Bröderna Birgerssons Bygg AB.

Sydställningar är marknadsledande på byggnadsställningar och väderskydd i Sverige. Vi är idag mer än 140 anställda som kämpar för att höja standarden kring hur byggnadsställningar monteras och används. Nu tar vi ytterligare ett steg! Syftet med detta förvärv är att etablera och stärka oss på marknaden i Jönköping och Småland med omnejd tillsammans med Bröderna Birgerssons Bygg. Sydställningar vill fortsätta driva företaget i samma anda som tidigare tillsammans med platschef Robert Kalsås och personal.

”Det vi gör är att tillföra extra resurser och stöd till ett redan fint och etablerat företag” säger Jonas Möllebro, VD för Sydställningar. Bröderna Birgersson Bygg är precis som Sydställningar ett STIB-auktoriserat företag och har under åren lagt stor vikt på att följa och överträffa gällande normer och regelverk, vilket ligger i linje med Sydställningars värderingar. Under åren har vi samarbetat och hjälpt varandra med montage. Dessa samarbeten har varit givande för båda parter. ”Det föll sig naturligt för mig att tala med Sydställningar om mina tankar kring företagets utveckling, i all synnerhet då vi arbetar snarlikt vad gäller säkerhet, arbetsmiljö och kvalitet i vårt dagliga arbete” säger Robert Kalsås, platschef på Birgerssons Bygg.

Byggnadsställningen är viktig. Våra montörer som bygger ställningarna och alla som ska jobba där uppe behöver en säker arbetsplats. Våra ledord i företaget är ”Vi monterar byggnadsställningar men det vi levererar är säkerhet”.

Jonas Möllebro VD / Sydställningar
jonas@sydstallningar.se