Sydställningar etablerar sig i Stockholm

Sydställningar har den senaste tiden haft flera spännande i projekt i Stockholmsregionen. Senast, Storkyrkan i Gamla stan. Vår vilja att alltid leverera hög kvalité har lett fram till ett behov av att etablera en lokal förankring i huvudstaden.

I Stockholm har vi sedan en tid inlett ett samarbete med Akira Byggnadsställningar AB.

Akira byggnadsställningar är ett företag som bygger sin verksamhet på långsiktighet och goda relationer samt strävar efter att hålla en hög kvalité. Kort och gott:  ett företag med liknande värderingar och kultur som Sydställningar. Företaget har idag ett tiotal utbildade ställningsmontörer, en ledning med god lokalkännedom samt en stor erfarenhet av branschen.

Sydställningar har tillsammans med Akiraenats om att Sydställningar förvärvar verksamheten och personal.

”Vårt mål att ha en avdelning i Stockholm är nu uppfyllt. Vi kan nu fortsätta vårt arbete med att leverera trygghet och säkra ställningsbyggen till byggarbetsplatser i regionen” säger Jonas Möllebro VD/Sydställningar

Mer info och bilder på:

Jonas Möllebro VD / Sydställningar
jonas@sydstallningar.se

Om Sydställningar

Sydställningar monterar byggnadsställningar och väderskydd till ungefär 800 byggarbetsplatser om året. Verksamhetsområdet är södra Sverige med huvudkontor i Sölvesborg. Antalet medarbetare uppgår i dagsläget till runt 250 personer och företaget har en årsomsättning (2019) på 260 miljoner kronor.

Om Akira Byggnadsställningar AB

Akira Byggnadsställningar AB grundades 2009 och är baserade i Norsborg. Under den tiden har man skapat många samarbetspartners och utvecklat en genuin och djup kunskap om vilka behov och lösningar som är mest kostnadseffektiva och effektiva.